Tuesday, September 4, 2012

Paraplaan lennutas Kingitus.ee tiimi pilvedesse...

Kuidas lennata mööda taevalaotust? See on imelihtne! Lend sooritatakse suurel kaheistmelisel paraplaanil! Paraplaani piloteerib kogenud piloot-instruktor ja seepärast ei nõuta reisijalt mitte midagi muud, kui ainult nautida lendu, uudistada ümbrust ja jagada tormilisi muljeid pärast maandumist!

Tahaks lennata.... aga mitte eriti kõrgelt...! Just sellised mõtted valdasid Kingitus.ee tiimi juba ammu ammu...
Tahtsime veenduda, et lend paraplaanil väärib kohta meie TOP kingituste seas. Ja tõepoolest nii see on - paraplaanil lend andis meile võimaluse sirutada oma tiibu ja söösta ääretutesse helesinistesse taevaavarustesse, tõusta maailma askelduste kohale ja nautida imetlusväärset vaadet.

Sirutasime paraplaani tiibu ja tõusime lendu kui linnud!
 
Kas tõesti kartsin ma enne kõrgust? Kas tõesti olin see mina, kel enne lendu süda rinnus tagus ja teistele teatas, et mina sinna ei lähe? Kas see olin mina? Ma arvan, et mitte, sest nii kui jalad maapinnalt tõstsin, pole end veel varem kõrgustes nii hästi, nii vabalt tundnud. Täiesti super, et ma oma kartustele järele ei andnud. Tahan veel! Tahan veel kõrgemale!!! Kätlyn


Käisime möödunud kolmapäeval paraplaaniga hõljumas Keila lähistel. Mõte ilma mootorita õhus püsimisest tekitas minus veidi ärevust. Minu väga kallid kolleegid olid mulle valetanud, et lendamise ajal istun ma toolis ning lennu maksimaalne kõrgus on 50 meetrit. Sain peatselt aru, et mind on petetud.  Metallist "korvi" asemel oli justkui lapse turvatool (ainult suurte mõõtmetega) ning kiiver - need olidki kogu minu varustus. Lisavarustuse hulka kuulusid lennuinstruktor ning suur langevari. Lennuinstruktor ja mina olime suurte metallist asjanduste abil omavahel ühendatud. Meid ühendati omakorda suure kaabli abil autoga, mis mööda kruusateed 50 km/h kiirusega meid õhku vedama asus. Endal tuli ainult teha paar sammu ja juba olimegi teel taeva suunas. Õhkutõus ei olnud üldse hirmuäratav, pigem oli see tunne hea ja stabiilne, silmside trossi ja autoga rahustas närve. Kõige ebameeldivam moment oli kaabli lahti ühendamine meist - peale seda teadsin, et oleme loodusjõudude meelevallas. Kuna ma kõrgust kardan, siis alla vaadata ma eriti ei julgenud. Seega vaatasin enda ümber niisama ja surusin julgustuse mõttes oma küünarnukid õhulaeva kaptenile ribide vahele (palun siinkohal vabandust). Tõusime 200 meetri kõrgusele ja pean tõdema, et minu maitsele oleks vastanud väiksemad meetrid. Parim osa lennu juures oli maale lähenemine - tegime paar tiiru ja iga "kurvi" peal oli tunne nagu karussellil. Maandumine oli vaieldamatult parim osa kogu elamuse juures - oli hea tunne saada oma jalad viimaks maaga ühendusse ja näha oma armsate kolleegide irvitavaid nägusid. Kokkuvõttes oli tore üritus, mida võin julgelt soovitada nendele, kel on lihtsalt palju julgust. Martin
 
Lend paraplaaniga oli elamus, mida on raske sõnadega kirjeldada – igaüks peab selle ise ära proovima. Selles on kõike, mida hing tahta võib: enne lendu pisikene ärevus ja hirm, õhkutõusmisel kiirus ja adrenaliin ning sõidu ajal mõnusalt rahulik liuglemine üle taevalaotuse, mille ajal saab nautida ilusaid vaateid. Lend sujus väga hästi ning polnud absoluutselt mitte mingit põhjust hirmu tunda  – turvalisusnõuded on täidetud ning paraplaani juhib suurte kogemustega oma ala professionaal. Paraplaanil lennates saab igaüks ennast korraks tunda linnuna – täpselt nii sujuvalt ja rahulikult paraplaan lendabki. Soovitan kõigil kindlasti lendama minna – unustamatud elamused on garanteeritud! Kadri


Kas Sulle tundub, et taevas linnu kombel lennata on võimatu? Kas Sa arvad, et kui meil ei ole tiibu, siis me oleme sunnitud kõndima maa peal? Või Sa ikka kujutad taevasse lendu ainult lennuki pardal? Kuid sellise lennuga on võimatu tunda õhu liikumist, suure taeva vaikust ja päike ei paita Sinu nägu oma soojade kiirtega! Ära heida meelt, vaba lend – see on võimalik! Mõnus adrenaliin  - selleks on lend paraplaanil. Seda teenust pakub Eestis Paragliding.EE. See on reaalsus, unustamatu seiklus, hetk naudingut ja õnne, mis ees ootab. See on tandemlend instruktoriga! Miski ei sarnane selle pika hüppega taevasse. Kuskil taevas, linnulennu kõrgusel, Sina koos instruktoriga pöörled õhuvoolus ja tunned erakordset kergust jalgades ja mõtetes. Paraplaan - see on võimalus minimaalsete kuludega lennata taevasse. Ja kui keegi arvab, et see on  lihtsalt ekstreemne atraktsioon, siis see ei ole nii. Sellel momendil, kui  jalad saavad maast lahti, lendad juba nagu lind. Pool inimkonda meie planeedil kardab kõrgust, kuid paraplaaniga õhku tõusmisel ollakse üllatunud, et miks ei ole hirmu.  Lend paraplaanil on eriline - seisad mäe otsas ja imetled allolevat maailma. Peale pehmet maandumis tahaks kohe esimene asjana öelda: „ See oli suurepärane!“ Slava


Hoolimata kirjeldamatust hirmust, mis mind enne lennule minekut valdas, pean tõdema, et elamus oli vapustav! Võttis ikka jalad ja käed värisema küll. Minu jaoks oli see enneolematu kogemus, mis jääb meelde elu lõpuni! Tänan vahva elamuse eest instruktorit ja suured kiidusõnad ka oma Kingitus.ee tiimile, kes mind toetasid ja selle meeldejääva õhtu veel erilisemaks tegid, kniks :) Liis

1 comment: